Після «уколів краси» в Україні три жінки потрапили до реанімації з ботулізмом

Опубликовано 2026/10/28 - 18:04
Уколи ботоксу

Уколи ботоксу

В Україні зафіксували три випадки ятрогенного ботулізму після косметологічних ін’єкцій у Полтавській, Харківській і Хмельницькій областях. Пацієнтки потрапили до реанімації. Медики попереджають, що небезпеку можуть становити підроблені препарати, порушення умов їхнього зберігання та ін’єкції, які виконують без належної медичної кваліфікації. Детальніше – "ЗаБор".

Один із випадків стався на Харківщині. За інформацією ТСН, жінку госпіталізували зі слабкістю м’язів обличчя та порушеннями ковтання. Спочатку лікарі підозрювали неврологічні проблеми та порушення мозкового кровообігу. Однак стан пацієнтки погіршувався: з’явилися проблеми із зором і мовленням, а також сухість у роті.

Під час обстеження інфекціоністи запідозрили ботулізм. Згодом з’ясувалося, що незадовго до появи симптомів жінка проходила процедуру ботулінотерапії у приватному косметологічному кабінеті. Це була її сьома така процедура.

За кілька днів після ін’єкцій пацієнтка відчула сильну слабкість, затуманення зору, сухість у роті та порушення мовлення. Медики провели необхідні дослідження й консиліум, після чого ввели їй антитоксин. За даними журналістів, лікування тривало три тижні.

Схожі випадки цього року зафіксували також у Полтавській та Хмельницькій областях.

Що таке ятрогенний ботулізм і чим він небезпечний

Ботулізм – небезпечне захворювання, пов’язане з дією ботулотоксину, який уражає нервову систему. У випадку ятрогенного ботулізму токсин потрапляє в організм унаслідок медичного втручання, зокрема після ін’єкцій препаратів ботулотоксину.

За словами генерального директора Центру громадського здоров’я МОЗ України Володимира Курпіти, серед симптомів можуть бути загальна слабкість, затуманення або двоїння в очах, сухість слизових оболонок, порушення мовлення та труднощі з ковтанням.

Якщо захворювання прогресує, можуть виникнути серйозні порушення життєво важливих функцій організму.
Харчовий ботулізм має інший шлях зараження: він виникає внаслідок вживання продуктів, у яких накопичився ботулотоксин. Збудник може розмножуватися за відсутності кисню, зокрема в консервах, копченій рибі та м’ясі, якщо під час приготування або зберігання порушили технологію.

У випадку косметологічних процедур ризик пов’язаний із застосуванням препаратів ботулотоксину, зокрема підроблених або незареєстрованих засобів, а також із порушенням правил їхнього зберігання та використання.

Чому важливо перевіряти препарат і косметологічний заклад

Як зазначають у матеріалі ТСН, в Україні офіційно зареєстровано п’ять препаратів ботулотоксину. Водночас фахівці фіксують випадки обігу фальсифікованих засобів, а частина процедур проводиться в домашніх умовах.

Медики наголошують: перед ін’єкцією варто перевірити, чи зареєстрований препарат в Україні. Це можна зробити в Державному реєстрі лікарських засобів за торговою назвою.

Важливо також звертати увагу на упаковку. На ній мають бути зазначені серія препарату, дата виробництва, термін придатності та інформація українською мовою. Пацієнт має право попросити фахівця показати упаковку й документи на конкретну серію засобу.

Лікарка-дерматологиня Тетяна Хабарова пояснює, що препарати ботулотоксину потребують правильного транспортування, зберігання та підготовки до використання. Порушення температурного режиму може вплинути на якість засобу, а неправильне розведення — на дозування.

За словами лікарки, ін’єкції в ділянці обличчя потребують знання анатомії, оскільки тут розташовані численні м’язи, нерви та судини. Саме тому процедуру має виконувати належно підготовлений медичний фахівець.

У матеріалі також наголошують, що косметологічний заклад повинен мати ліцензію на медичну практику, яка передбачає відповідні умови та кваліфікований персонал.

Як убезпечити себе перед ін’єкціями ботулотоксину

Перед процедурою медики радять:
Перевірити заклад. Переконайтеся, що він має ліцензію на медичну практику.
З’ясувати назву препарату. Перевірте його реєстрацію в Державному реєстрі лікарських засобів України.

Оглянути упаковку. Зверніть увагу на маркування українською мовою, серію, дату виробництва та термін придатності.

Попросити документи на препарат. Ви маєте право дізнатися, який саме засіб вам вводитимуть.

Переконатися в кваліфікації фахівця. Ін’єкційну процедуру має виконувати медичний працівник із відповідною підготовкою.

Якщо після ін’єкцій з’явилися виражена слабкість, двоїння або затуманення зору, порушення мовлення чи ковтання, необхідно негайно звернутися по медичну допомогу. Такі симптоми можуть свідчити про небезпечне ураження нервової системи, тому чекати, поки вони минуть самостійно, не варто.

Переглядів: 185. Теги: инфекционная больница медицина
Поділитися: